Nabil

Facebookflödet är en oändlig källa till underbara människor, det var där Nabil dök upp.
En av mina vänner hade delat Nabils inlägg från gruppsidan för hans företag, Sularpsfarmen. Ett öppet brev till vår Statsminister med en förhoppning om att skapa dialog. Ett brev fullt av respekt och ödmjuk, öppen vilja att agera och förbättra det som inte känns bra.

Jag blev genast nyfiken på Nabil och hans helt fantastiska sätt att nyttja vår yttrandefrihet. I en mediavärld som mest går ut på att kasta spadar på varandra i sandlådan, eller hata varandra, var Nabils inlägg en frisk fläkt och ett bevis för att det finns hopp. Jag kände även en tacksamhet för att någon faktiskt ser det många av oss andra tar för givet; våra demokratiska rättigheter.

Jag frågade Nabil hur han ser på begreppet Demokrati och fick följande svar:
”Demokrati för mig är när man vågar följa sitt inre, lyssnar på sitt eget hjärta samt vågar stå för det man tycker och tänker!! Sluta bry dig om vad andra skall tycka, bara gör det och le vackert mot alla som vill vara i just dina kläder och skor”

Hans svar fick mig att tolka demokrati på ett nytt sätt.
Demokrati handlar om att tillåtas vara modig.

Därför är Nabil en av våra Underbara Människor

Nabil

Kommentera

