Annette

För några veckor sen gav hon mig en stor varm kram, och hon tittade mig i ögonen och sa:
– Det är ju inte så här vi ska ses.

Det var hennes älskade Ronnies begravning och jag var där eftersom deras dotter är en av mina närmsta vänner. Jag kastades tillbaka 18 år i tiden, till den dag då jag senast fick höra exakt dom orden i samband med en varm kram från henne – på min mammas begravning.

Hon har levt ett helt liv med Ronnie, och nu stod hon där och skulle begrava honom, och ändå hade hon omtanke om alla som fanns där.

Genom tårar lyckades hon se, och genom sorgen lyckades hon le.

Hos Annette genomsyrar omtanke och välvilja hela hennes person. Hon gör allt hon kan för andra vilket även smittat av sig på hennes barn, både biologiskt egna som dom som växt i hjärtat som bonusbarn. Hon är den självklara länken mellan alla familjemedlemmar, och värdesätter nära och kära, blodsband eller inte.

Hon har alltid gjort allt för alla andra, alltid tagit hand om, månat om, varit snäll… När jag var liten var vi stödfamilj i några omgångar, och hade helgbarn. Hon har också alltid sett till att mina syskon, även dom hon inte är mamma till, varit en självklar del av familjen.

Jennie, Annettes dotter

 

Annette är den där människan som alla borde få känna.
En människa som påverkar, hjälper och sprider värme.
Hon bara är, så där självklart som man önskade att man själv kunde vara.
Hon bara finns, så där självklart som alla människor borde få finnas.
Hon har kanske inte alltid haft det så lätt, men ändå sjunger hon alltid, har alltid gjort.
Hon har en livsglädje och en tro på det goda i alla människor.

Därför är hon vår första Underbara Människa.

Annette

Det är roligt med mamma, hon hatar att posera på foto.
Senast hon tog foto till körkortet tokskrattade både hon och fotografen under hela sessionen.
Här tycker jag att hon är fin!

 Jennie

2 thoughts on “Annette

  1. Jag kan bara hålla med er Annette är en hjärtlig god vän. När Annette tittar sig i spegeln gör i kolla frisyren eller glasögon så trutar on med munnen på ett så super charmigt sätt som vi har tillsammans skrattat åt massor med gånger. Den kärlek som Annette o Ronnie har mellan sig är avundsvärd. All kärlek o respekt till min vän Annette 😊

    Gilla

Kommentera

